Thursday, June 2, 2011

H.I.V test

Posted by nikct at 6/02/2011 07:21:00 PM
semalam incik sailor pagi2 dah pegi Klinik Kesihatan belah Selama nun utk buat H.I.V test. tetibe dapat sms drp incik sailor yg dia dah lepas H.I.V test. negatif (alhamdulillah).

saye tak puas hati betol. nape kat putrajaya kena appointment bagai???? paling awal dorang bagi date kat saye ialah 17 JUN! amboi, xnak aku kawen ke ape?? sekali seminggu je dorang buat H.I.V test kat situ, katanye misi tu..

maka pagi ni saye dgn berkobar2 bangun awal, siap awal, pegi Klinik Kesihatan Salak ni. bukak je klinik tu, terus pegi serbu kaunter. kaunter pertanyaan kate pegi kat kaunter saringan. maka pegi la. brader ni kate isi nama dalam buku panjang dulu. then dia tanya aku nak buat bila? kat Salak ni mereka buat H.I.V test 3 kali seminggu, selasa, rabu n khamis. eh eh, Salak yg remote ni pun 3 kali seminggu, kat Putrajaya yg kelesss tu 1 kali je seminggu? huh...

"harini boleh buat?"

"boleh, tapi petang la.. pukul 2"

ohh no problemo~~~ aku bab2 memonteng keroje ni mmg no.1 hahaha!!! aku bgtau bos yg ade medical appointment. ye la tu, betol la tu kan??? dah kalo mmg utk medical appointment xperlu amek cuti, mengapa harus aku??? kan...

maka jam 2.30pm aku sampai klinik. pukul 4 dah siap sampai umah bergolek2 dah.

tapi aku musykil plak dgn prosedurnya. aku tgk kwn aku, even tunang aku pun dia just cucuk dgn jarum utk keluarkan darah setitik kan?? kat Salak ni, akak tu amek sebotol kau.. hah tak ke ngeri bila dah set minda utk dititikkan dgn jarum, skali tgk2, bkn titik yg aku dpt, haa bolos dgn jarum teros!!

nasib baik penah dibolosi jarum melalui program derma dara darah. phewww~

so setel suda H.I.V test ku :)

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea