Sunday, February 5, 2012

5 Februari 2011 - 5 Februari 2012

Posted by nikct at 2/05/2012 05:04:00 PM

hari ini, setahun yg lalu, rombongan meminang drp Selama, Kedah dtg bertandang ke Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang. 1st n 2nd step kita sekali harungkan (senang sbb depa mai dr jauh nuuu). majlis tertutup utk sedara-mara je, atas permintaan family berlansung dlm suasana yg sangatlah sederhana, tp Alhamdulillah berjalan lancar. masa tu my hubby incik sailor on board, dlm perjalanan ke Taiwan kalo x silap.


setahun yg lalu, mcm2 jd. byk keputusan yg berkaitan hala tuju hidup. buntu xtau nak halakan layar hidup ni ke arah mana. istikharah, doa n tawakal pd Allah s.w.t je la masa tu. hari2 hati ni runsing memikirkan. di saat org lain sume siap siaga buat preparation nak capai cita2, aku stuck in the middle of nowhere. walhal itulah cita2 sejak azali aku jejak kaki ke UiTM dulu. tiba2 boleh ada second thought pulak. nape boleh jd gini?


setelah ditolak, ditambah, didarab, dibahagi, aku pilih jalan ini. er, kenapa? byk faktor aku timbang2kan.. aku dah keje, dalam sektor gomen, dah confirm pun. silap aku terus mula keje ngan gomen. patut aku chambering ke, tanam anggur ke. hahaa. bukan takleh nak quit je, boleh. tp, turun selangkah dan mula balik, mcm bukan langkah yg bijak. bg la peluang pada yg xde rezeki lg. jgn la tamak sgt.


last2, aku lupakan cita2 itu, teruskan dgn jalan sekarang. belum apa2 aku dah rasa tak senang hati, better aku retract myself. aku bertunang, menikah, berkahwin dan kini preggy anak my hubby incik sailor yg 1st dah. dan mereka pun baru je mulakan langkah dlm bidang tu. harap2 mereka berjaya menegakkan keadilan, demi agama, bangsa dan negara. aku, kdg2 terpikir gak ape agaknye jd kalau aku pegi sana? best x? akan menyesal x satu hari nanti?


entah. apa nak jd in future, aku takleh predict. but at d moment, im hepi. more peaceful with my life now. thank you Allah.


maka, hari ini genaplah setahun bukan sahaja our relationship became more serious, tp jugak setahun sudah aku menetapkan hati, nekad memilih hala tuju hidup.


semoga Allah s.w.t menetapkan hati ini dgn pilihan ini. aminnnn


Published with Blogger-droid v2.0.2

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea