Saturday, February 16, 2013

warded

Posted by nikct at 2/16/2013 11:44:00 AM

2nd time warded, 1st time kat KPJ. sebelum ni pegi klinik n hosp govt je. tp utk sakit mcm aku ni, dorg asek bg painkiller, xrefer2 kat pakar, so amek inisiatif sdri terus jumpa pakar kat sini. dlm setahun dah 3 kali kena, mana tahan bhai. mesti kena buat sumthing utk identify apa yg xkena ngan belakang aku ni. tulang ke, saraf ke ape ke, misterius sampai la warded ni.

doc suruh aku undergo physio n perform MRI utk tgk lebih detail apa yg xkena.. 1st day physio sangatlah xmembantu, mungkin sbb pertama kali, xkan nak terus baik kan.. hover sangat iols ni haha bila dah undergo 3rd n 4th treatment, baru la sakit tu lega sikit tp sengal tu masih ada. so hari ketiga aku kat sini, dorg buat MRI. sumpah boring buat MRI. 45min ke sejam aku kena baring kaku, xleh gerak kalo x kena ulang balik. mana nak garu gatal lg, kebas2 sebab sejuk lg. dah la xleh tido sbb bunyi mesin tu bisinggg. tobat wehh..

so lps doc tgk report MRI tu, alhamdulillah katanya xde kaitan dgn disc. yeayyy. cumanya liquid kat disc tu dah decrease. sbb tu la sakit bila gerak. sbb pelicir dah xde. so lepas ni kena berhati2 angkat barang. kena pastikan belakang tu kekal tegak masa tunduk utk ambik brg. camne caranya? bend ur knees then pick d things up lor.. dan harini undergo 1 more physio treatment before discharge.

cuma doc xleh nak bg aku ubat tahan sakit yg kuat sbb katanya aku menyusu badan. yg ni mmg bagus la, sbb selama ni aku dgr hosp private x breastfeeding frenly. dia prescribe pcm je sbg ubat thn sakit aku. tu pun sebijik. thumbs up la dr. surendra masilamoney, pakar ortho kat sini. sangat alert dgn keadaan patient dia.

disebabkan aku warded jugak, aku 1st time xtido dgn izz.. huhu rindunya kat dia.. dan disebabkan izz masih breastfeed, maka perkara spt warded ni adalah cabaran nak menjayakan target penyusuan sepenuhnya 2 tahun ku.. huhu

mujur incik sailor dah pulang. tp kesian la coz dia kena ulang alik. rutinnya, incik sailor akan dtg bawa izz, dengan 1 cooler box siap dengan ice, 1 cooler bag dgn ice pack. aku kat spital ni plak, kena pam susu setiap 3 ke 4 jam skali, simpan dlm cooler box berisi ais. so bila incik sailor sampai dgn izz, tugas aku menyusukan izz secara direct spjg dia ada disisi. incik sailor akan ganti cooler box, bawak blek cooler box yg kat spital ni, susu yg dah siap diperah disimpan dlm cooler bag berisi ice packs.

komplikated xbunyinya? haha nak seribu daya xnak seribu dalih. sakit2 belakang pun kena gagahkan jugak nak menyusu izz, nak pam susu utk izz. mcmana pun izz kena dtg jugak hari2 sbb mama dia ni risau dia nursing strike, means xmo nyusu direct sbb dah syiok nyusu botol. so rutin harian terbalik sikit la. siang nyusu direct, malam baru pam. cabarannya, malas nak bangun mengepam tgh2 malam. haha. tp so far alhamdulillah gagahkan diri jugak bgn sekali setiap tgh malam, demi mencapai misi. kalo kat rumah, haremmm. kat rumah harapkan izz je la tlg pam. haha

sesampai di rumah, bukak peti ais, tgk stok yg tinggal.. subhanallah, alhamdulillah. kalo time keje xsebyk ni stok yg aku dpt. rupanya inilah hikmahnya sakit yg allah bg. spjg 4 hari 3 malam bmalam kat hospital, dgn sakit ni, aku merajinkan diri mengepam susu sbb takut milk supply utk izz xcukup. hasilnya aku dah berjaya memperbanyakkan stok. alhamdulillah. setiap yg berlaku ada hikmahnya..

"maka nikmat tuhan yang mana engkau dustakan?"

thanks yg family n frens yg dtg melawat.
thanks love coz susah payah ulang alik jaga org sakit n jaga izz time wife awok ni sakit, sampai awok pon sakit, demam seseme bagai in d endnya.. sian tp teharu :') hahaa

till then, ciao..



0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea