Saturday, May 22, 2010

sabtu yg panjang dan saye yg malas :)

Posted by nikct at 5/22/2010 05:20:00 PM
lamanya masa berjalan hari ni. ye la, setelah sekian lama aku tak merasa weken, minggu ni la aku dapat merasanya. mak ai, kalau sebelum ni, nak bernafas pun macam tak dan je. hari ni aku rasa terlalu teramat tersangatlah boring! nak buat sumthing, tp saye malas >.<" so nak tak nak aku tanggung la kebosanan ni sendiri kan.

lepas 1 channel, 1 channel lain pulak aku tuka. dah sampai habis semua channel aku bukak, japgi ulang balik. waa, lama tak rasa camni. kalu dulu, merasa masa cuti sem je la. er, in fact, skang ni aku tengah cuti sem jugak. ape ke sengal la ko ni nik ;)

lepas dah semua post or wall org aku sebuk ngomen, aku pun mula cari sumthing yg baru. hmm tiba tiba aku igt ada sembang ngan en.polis (bukan nama sebenar haha) di mahkamah hari khamis lepas. datang2 je terus dia tanya aku, "ko duk mana dik?". "er, sepang". Seterusnya :

en.polis : sepang rumah sendiri ke?
saye : eh tak la, mak bapak saye punya rumah.
en.polis : ko dah kawin?
saye : belum (alamak, pakcik ni da kenape..dup dap dup dap)
en.polis : baik ko cari rumah skang dik. ko jgn jd mcm aku, dah tua baru nak cari rumah. ko beli rumah dari skang. biar susah2 skang, at least bila ko nak pencen nanti, ko dah habis bayar hutang bank. ko amek gomen loan. kalo ko layak amek 200k, ko amek je. biar susah skang. ko sewa la, kalo sewa murah, ko topup sikit je lagi untuk bayar bulan2.
saye : (sambil angguk2 kepala) emm..betul pakcik. saye setuju. saye ada terpikir jugak nak carik rumah ni, tapi tak amek pape tindakan la lagi. tak mencari pun. pikir je hehe
en.polis : ko jgn jd mcm pakcik. pakcik menyesal. dulu masa umur baya2 ko, aku pikir "ah, aku muda lagi. nanti2 la baru pikir pasal nak beli rumah ni". pastu jadi susah pulak. ko pompuan, kawin dah memang tentu punya. at least kalo ko ada rumah skang, dah kawen nanti kalo kena tendang, kurang2 ko ada benda nak genggam. tak tinggal terkontang-kanting.
saye : (terus berpikir.....)

betul jugak kata en.polis tu. tapi pakcik sebenanya saya mmg ada pikir pasal nak beli rumah ni. cuma ongkosnya nggak cukup mau lepas bayar deposit, maka gimana?

berbalik pada hari ini, maka aku pun menggoogle rumah untuk dijual. aku tak bercadang nak beli rumah baru. aku nak beli dari tangan orang je. bukan apa pemaju skang ni mcm2 hal! so aku pun ushar2 la kat mudah.com kot. cari rumah below 100k. ada memang ada. tapi kena pegi tengok dulu. and kena mula bukak file convey dulu2, bukan pe kang nanti kena tipu, tak ke malu budak law kena ketuk dengan lawyer ke, agen hartanah ke? kan.. haa kira banyak masa la lagi, at least setahun lg la untuk aku stabil kan kewangan, stadi pasal prosedur dan yang penting sekali rumah tu sendiri. area mana, jenis apa. lastly, pasal loan pulak. berapa bulan2 nak kena bayar. bukan pe, kang aku tegesa2 beli kang, tiap2 bulan kena ikat perut. kang kalo aku kurus kang, nanti jelita, ramai pulak nak ngurat :P ah sudah, mengarut pulak. oke la, nak sambung bertapa dan bertaakul dulu. chiaow! :)

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea