Tuesday, October 18, 2011

air suam

Posted by nikct at 10/18/2011 10:37:00 PM
hidup selama 23 tahun saye minum air sejuk. aisssss je pilihan minuman saye. sampai la satu ketika i was deprived from air sejuk. yep, deprived.

masa tu latihan utk perbarisan tamat latihan kor suksis semalaysia. 2 minggu. di USM, Penang. Penang belah pulau. ko bayangkan panas pulau camne. bayangkan kitorang kawad tgh padang time tgh2 hari terik tu. huhh.

pagi, air teh panas (of course, kalo air sejuk pagi2 mmg bebal la caterer tu kan). pastu, kawad. kawad. kawad. sampai mental calar. balik makan tghari, air oren. yeayyyyyyyyy.

tapi,

air oren yang PANAS. kalo bernasib baik, suam. boooo!!!! mlm pon same!!! hoyeahhh.

ohh no. kenape gini? jurulatih kate air sejuk tak elok. tak kaji lanjut la kenape tak elok. tp budak, ikut je la ckp jurulatih. so, no iced water for 2 weeks.

mula-mula derita. lama-lama air panas suam tu yg melegakan tekak, mmg lega rase tekak bila minum air tu. mungkin sbb darurat, aku rase air panas tu nikmat? mungkin jugak.

tp lepas tamat latihan, tah mane wahyu aku dpt, aku teruskan minum air panas, suam, or at least, air yg tak sejuk la. alhamdulillah, makin fit. 20 thn hidup aku tak suke acara lari2 sbb aku tau aku xfit, tp dah amalkan cara hidup camni, aku blh pegi jauh. 7km tadak hal lah. cecewahhh. skang dah semput balik la tp tu lain cite la kan.

nampak sgt perbezaan bila aku minum air sejuk, to be exact air buah gelas besor. kan penoh ais segelas besor tu, tol tak? bila abes segelas, aku rase sempot. tak penah sempot seumo hidup. so, nape aku sempot? sbb minum byk sgt air sejuk dan berais.

minum air suam mmg melancarkan sistem dlm badan. badan pun rase ringan. nak membuang pun senang. takde mslh angin terperam dlm bdn. yg penting, sebenanye, minum air suam ni lebih cepat menghilangkan dahaga. minum air sejuk byk2 mcm tak penah puas. kan?

cubalah minum air suam (kosong) setiap kali bangun pagi. sedikit sebanyak korang akan rasa perbezaannya. :)
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea