Wednesday, June 13, 2012

menu berpantang : untung laa mak n mak mertuaku OHSEMMM!!

Posted by nikct at 6/13/2012 12:28:00 PM

dah aku bilang betapa ohsemmmmmmnyaaaa mak aku. semalam mak aku bikin roti jala khas utk aku. hahaha n mak mertua aku pon ohsemmmmm gilaaa sbb masak banyak benda best masa balik kampung haritu. mula2 dia masak ikan haruan (goreng, black pepper, masak asam, stim) pastu agaknya dia tgk muka aku dah betukar jd ikan haruan kot (baca : dah cemuih dgn menu sama), dia bikin cucur kentang, ayam kampung bakar, sambal ikan bilis, sambal paru. peghhhhh.. sape kate berpantang xbanyak benda bleh makan? hehehe


utk roti jala, mcm biasa, telur xdimasukkan la opkos. hanya tepung, serbuk kunyit, minyak sapi sket, garam n air je dibancuh sebelum diliraikan atas ceper. makan pulak dgn kari ayam. peghhhhh!!! terangkat!! xmakan nasik pon xpe!! hahaa


isunya sama ada kari ayam tu bleh makan ke? traditionally xleh, sbb gatal. medically boleh. tp kazen hubby ku kata yg buat gatal tu kulit ayam. kalo masak buang kulit, xde masalah..


ooo patut la lauk kat spital dia masak xde kulit. hahaha *duhh nik, hospital kot, kalo dia masak ngan kulit tu, dah jd kfc la pulopp hahaha* ok ayat yg sepatutnya : ooo patut la hospital bg makan ayam after operate haritu hahaha


utk cucur kentang, buh je tepung, ubi kentang, ikan bilis ngan cili kering. n garam n air opkos. huihh teringat2 kesedapannya sampai harini *meleleh ayaq liuq cheq nihhh baq hangggg*


n tengahari nih mak aku siap masak sambal ikan tenggiri n kuah tumis daging. peghh.. camnih beranak tiap taun pon xpe!! :P


verangan ko nak beranak tiap taun. sorang pon failed lagi. hahaha :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea