Thursday, June 14, 2012

terbukti aku kuat tido

Posted by nikct at 6/14/2012 08:08:00 PM

ok pada yg betul2 kenal aku, memang tak disangkal dangkal lagi yg aku ni memang kuat tido orangnya kan. dalam kelas memang femes abes la sampai lecturer ingat kat aku bukan sebab aku ni best student ke, cleverest student ke ape, tp sbb aku SELALU tido dalam klas dia hahaha


betapa melaratnya kekuatan mata aku utk tido ni tak bole disanggah lagi bilamana benda ni terjadi tanpa gagal pada 17 Mei 2012, hari Izz dilahirkan.


alkisah,


pada hari Izz nak dilahirkan tu, aku dah merasa contraction sejak 24jam yg lalu sebelom tu. tp start tgh malam tu sakitnya menjadi2. doc check, baru bukak 2 cm. nurse advice amek ubat tahan sakit since mmg xde kemungkinan nak terberanak mlm tu. "supaya kamu ada tenaga nak teran esok. kasi rehat la malam ni, tido cukup2", katanya. mula2 aku tolak. nak bertahan selagi bole lah kononnya.


last2 dah pukul 2 pg (17 mei - hari kejadian) tu aku memang xtahan dah. so aku request ubat tahan sakit. maka tidurlah aku drp 2.30pg sampaiiii la 6.30pg.


dah 6.30 tu doc dtg check bukaan. dah 4cm. terus ditolaknya aku ke labor room. ubat tahan sakit plak dah xlaku masa tu. huiyoo rasa dia, mcm 3-4kali ganda senggugut. nak lepaskan rasa sakit tu, tgn incik sailor la jd mangsa. hahaha!! sori sayang, I know u r strong maa. kate sailor hihi :P


lepak labor room sampai 10.30 pagi, nak tunggu bukaan tu bukak lebih luas katanya. nak sampai 10.30 pagi tu, bape kali aku genggam tgn si dia. sampai 1 tahap sakit tu dtg tiap 5 minit. aku dah penat, tido xcukup. so aku hanya akan amuk tiap kali contraction jek. lepas sakit dah reda, aku tido balik. laki ai pon felik, pempuan ni sakit ke idak? gamaknye la kan.


bila dah takde tenaga sesangat tu, sbb xmakan ape pon dari malam td, aku mintak la kat hubby nak makan kurma nak bg tenaga, plus nak bg senang beranak. laki ai pon pusing la amek beg, kuarkan kurma, kopek kuarkan bijiknya. bila dia pusing balik, tengok2 aku dah tido. hahaha


to cut the story short, disebabkan baby punye heartbeat dah decrease, depa tolak aku masuk operation room. aku macam dah kena bius plak mase tu, terawang2 dalam mimpi hahaha bila pakar bius dtg n explen nak perform bius n bla bla bla, aku sekali lagi tetido. yg aku sedar masa doc tu kejut n cakap "nik awak faham x ape sy explen td?". aku, being mamai, jawab "haa, faham2". "kalo,paham awak sign sini". aku amek pen n trus sain je. xpedulik ape dah mase tu.


dalam OR pon, aku tido. bius separuh badan dah jd macam seluruh badan lak sbb aku tido sepanjang operation in progress. sedar2 je doc bius tu kejut aku "nik, nik. bangun. dengar suara sape tu". aku dengan mamainye dengar suara baby teriak then jawab "suara baby saye ke tu?". "iye nik". pastu aku tido balik. haha betuah punye mak kan aku ni? :D


last skali, doc tu kejut lagi skali "nik, diorang nak tunjuk kat u baby u ni". lepas dorang tunjuk Izz, aku tido semula.


so dalam hari nak melahirkan anak sulung pun aku boleh bantai tido, maka event ape je sekalipon yg bole menghalang aku dr tido? hahaha :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea