Sunday, July 22, 2012

dugaan puasa pertama Ramadhan 1433H

Posted by nikct at 7/22/2012 10:01:00 AM

petang semalam aku ke sebuah pasaraya terkemuka la jugok kat malaysia ni. kalo xterkemuka kat malaysia, kat area nilai n sepang pon jadilah.


lepas amek barang2 yg nak dibeli, aku terus ke kaunter express (xtau la nape kejadian x diingini salu berlaku kat kaunter camni.. hmm) memandangkan barang aku 3 je. lepas makcik tu scan brg2 aku, totalnya RM24.55.


aku tgk purse, owh aku ade duit kecik. so aku berusaha la amek genap2 duit tu. lembab lah sikit kan. lepas dah amek duit, nak serah la kat tgn makcik tu, biasala kan kita nak serah duit dlm jual beli mesti la by hand kan? makcik tu dgn sombongnya kata "letak sini" sambil tuding jari kat meja kaunter. ok, mungkin sbb aku bg duit kecik dia takut tercicir, so dia suruh letak atas meja kaunter. foineee.


lepas dah bayar, mesti la nak ambik resit kan? biasanya resit diberi kat tgn dgn ucapan terima kasih la kan? huh, tau ape makcik tu buat? dia letak je resit tu atas meja kaunter tu semula, tanpa cakap apa-apa, n terus amek brg next customer. biadap sungguh makcik ni. terdetik kat hati ni macam2 lagi nak kata tp ni bulan puasa kan. sempena nak upgradekan peribadi diri, aku just ambik iktibar, sabar banyak2, blah je la.


u dont deserve my thanks either lah makcik oi..


p/s : ni kejadian ke 2 kat pasaraya yg sama, cuma cashier lain2. mungkin dorang pandang aku hina sebab berpakaian tak serupa datin seri, puan seri, mahupun toh puan. cikai-cikai pun datin la, baru layak dpt layanan istimewa? tak hadap la sume tu. tp, budi bahasa budaya kita.


takmau p dah pasaraya yg ada kat nilai tu. puiii..


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea