Tuesday, December 4, 2012

no more KFC!!

Posted by nikct at 12/04/2012 11:01:00 AM

urghhhh annoyed sgt dgn byk branch KFC dah.

situasi 1 KFC shopping complex X bukan nama sebenar :
aku beratur nak order makanan. sampai je giliran aku, cashier tarik signboard "sorry, counter closed. please go to the next counter". aku macam "WHAAAAAATTTTTTT" terus belah masuk mekdi yg org duk boikot skang tu sbb depa bg servis wayyyyyyy better. mayb farrrrr farrrrrr awayyyyyyy better than KFC. dah la lembab. kuang asam lak tu. kalau dah tau nak tutup kaunter, takkan kau xde mulut nak cakap kat aku suruh proceed next counter? ko xnampak aku ke? halimunan ke aku ni sampai ko buat2 xnampak aku tu? soooo ?&#/$$@!!?+!@&* rudeeee!!!

situasi 2 KFC shopping complex Y bukan nama sebenar :
kami diarahkan ke KFC sempena makan2 kat opis. so nak order utk 18 pax. kena la keluar sblm pukul 1 kalau x alamatnya pukul 2 ko baru dapat order, pukul 3 baru dapat makan. so pukul 12 kami p order. KFC lengang sbb belum time lunch hour. org kaunter langsung xgreet kami. bila bgtau nak order for 18pax dorang obviously tak hepi (padahal nak bg rezki). n manager dia pun dgn muka sombong angkuhnya cakap dorg tak terima order last minit ni, at least sehari sebelum kena order. kalau nak jugak boleh tp kena tunggu  jam. eh helloooo.. haa mula la aku nak banding ngn mekdi yg org boikot tu kannnn.. kat mekdi tu kalo 5 order dorang boleh siapkan dlm 5 minit minimum, 10 minit max, xkan la 18 ko takleh siapkan dlm 30 minit?? tooo much sorg ni.. member opis yg deal ngn dorg ni. sbb bos suruh order kfc jugak la dia stick kat situ. tp kalo aku jd dia aku kol je bos balik bgtau dorg takleh nak accomodate order kita, apakata kita makan mekdi je. maka tunggula macam pak pandir. menghadap muka dorang yg kelat seolah2 berkata "apahal nak dtg order skang, belom kul 1 kot". ehh ko dah lupa tagline ko ape, dibuka 365 hari kannn. business hour dr 10pg ke 10mlm kan... kitorang bayar ko kannnn. buat je la nak pandang semacam apehal... bos yg nak buat makan2.. kalo taktau jgn prejudis!! hampeh..

dah la rata2 servis kfc lembab. cashier yg amek order jgk la runner. xmcm mekdi (againnn). dah tau lembab cari la alternatif lain. tiru la mekdi tu bab2 servis laju tu. agaknya tu yg jd kes gaduh kat kfc icity shah alam dulu tu.. mentang2 dorang tau seburuk mana servis dorang bg kat customer, still ada customer lain akn dtg. yg penting gaji dapat gak. kannn. tak kesah la gaji buta ke gaji tuli ke.. kannnn!!!

urghhh sgt annoyeddd!!!


0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea