Monday, December 3, 2012

longgaq baq hang

Posted by nikct at 12/03/2012 09:43:00 PM

semenjak dua menjak ni makin longgar le cincin di jari ai ni.. bukan nak kata ai kurus, idak ye. ada lemak tersembunyi yg berjaya ku sembunyikan muahaha longgar dlm entri ni terpakai kat jari jemari yg comels2 ni dan jugak pergelangan tangan je k? hehe

tapiiii walaupun cincin melonggar, jam pulak mengetat!! :(

lalu disuruhnye oleh incik sailorku utk menguruskan kembali mana yg telah ketat tu. hukhuk camne nak kurus. nafsu makan tinggi serakah hahaha

semalam hari ahad chek bikin pulut durian n mihun sup. humang aii my peberet la tuuu. lepas mkn pulut, mkn mihun, lps mkn mihun, mkn pulut. begitu lah seterusnya sampai mata tutup. waduh2..

bila bgn nak pegi keje td, lapa yg amat seolah2 tak makan seminggu la pulak. rasa mcm nak pitam tak stabil gitu. brekpes kat umah xnyempat. maka bila sampai opis, tapau mihun n kuetiaw grg, telur mata siap. makan tak toleh kiri kanan dah.

lepas dah makan tu, tiba2, baru perasan yg jam yg mengetat tu dah melonggar mcm gelang gitu. wahhh seronok mak jemahhh!! :')

tapiiii, bak kata erra fazira, yg terindah hanya sementara gituuu..

menjelang lunch, aku bantai nasi ayam penyet + big mac medium set (haa kau mcm orang tak makan 3 hari kan) n semua tu habis. habis tauu. aku tak membazir amalan syaitan tp aku tamak haloba muahaha. pastu apelagi, jam mengetat semula laa. alahai!!

now, 9.32pm, setelah bantai nasik sepinggan lepas balik keje td, cincin masih melonggar.. melonggar yg boleh tercicir kalo tak hati2 haha tp jam, xtau la. jadah aku nak pakai jam memalam niii kan.

kesimpulan yg aku dpt, betapa banyak mana aku makan, tp kalo tak makan nasik (semalam kan makan pulut n mihun je), mmg boleh melonggar la. kalo hari2 makan nasik, saiz pergelangan tgn masih boleh menten.

ohh ye.. dgn syarat menyusu badan la utk dpt keajaiban melonggar dgn mudah ni. kalo tak, aku rasa saiz badan aku dah macam kontena kot?? ahahaha

breastfeeding is d best, both for baby n mummy :)

p/s incik sailor suruh simpan cincin sbb takut tercicir. ohh tergamak dia. mmg la niat dia baik. tp bg aku cincin risik, tunang, n hadiah ni, mana bole simpan gitu je?? kalo nak belit ngan benang, buruk plak. apekah kekdahnya utk menjauhkan kejadian keciciran?? hurmm.... :(

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea