Thursday, December 2, 2010

ohh myeg!

Posted by nikct at 12/02/2010 09:00:00 PM
sekarang ni semua urusan boleh dibuat di hujung jari je. shopping, topup, check saman, bayar saman, bayar bil air, bil telefon, even renew roadtax pun, semua boleh bikin secara online saje. bunyi sungguh mudah la kan?

baru-baru ni roadtax AGY 4686 milik incik sailor expired (expired ke? taktau proper wording utk roadtax hehe). so, dia nak renew. aku suggest MYEG, sebab officemate aku try renew dgn MYEG, cepat dan mudah je proses aku tengok?

maka, incik sailor pun mendengar nasihat buah hati pengarang jantung pisang dia ni dengan merenew roadtax dengan MYEG. yang mana, sebenarnya aku sendiri pun tak tau mcm mana nak buat hehehe

setelah berjaya, incik sailor puas hati la. sebab mmg mudah. dengan klik-klik je, urusan pe'renew'an roadtax berjaya. tunggu dalam 2 hari, katanya. nanti sampai la roadtax tu, dorang pos. ok.

tetapi malangnya, sehingga ke hari ni, roadtax tu masih tak kunjung tiba di tangannya. bukan sekadar masa terbuang, malah kereta pun tak boleh nak gerak!!

sekarang benda yang sepatutnya mudah, dah menyusahkan pulak.

p/s : sori sayang. kalau saye tau, saye tak rekomen :(

2 comments:

awin hashim said...

eh..tapi aku, pagi ni buat, ptg hari yang sama da dpt

nikki said...

ya ampun win, dia sampai pegi pejabat poslaju ambik benda alah tu, kalo x lg lambat! hampeh gile.

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea