Sunday, February 20, 2011

cerita makan-makan

Posted by nikct at 2/20/2011 07:19:00 AM
ok, entri sebelum ni mengisahkan mak aku yang suka tanya aku nak makan apa. entri kali ni mengisahkan bapak aku yang semakin lama semakin kuat makan.

bapak aku dulunya seorang yang berbadan kurus, bila anak-anak dah besar jadinye bapak aku nampak kecikkkk je la. sekarang ni, setelah almost 13 tahun pencen, dia jadi kuat makan. banyak seluar dah tak muat.

bayangkan, pagi-pagi sebelum dia pegi semayang subuh kat mesjid, dia dah pekena 2 bijik half boiled egg + teh. balik je daripada mesjid, dia pegi lepak ngan kawan-kawan dia, pekena plak roti canai, dgn teh tarik. balik rumah, mak aku pulak bikin brekpes utk aku sebenarnye, so kadang-kadang ada mee/mihun goreng la, roti la, macam-macam lg la. pun bapak aku nak jugak.

so, mak aku hangin la, sebab bapak aku makan banyak dalam kuantiti yg menakutkan. badan dia tak la naik sangat, tapi seluar dia dah banyak tak muat la!

so, utk kes bapak aku, mak aku akan marah kalau dia makan banyak-banyak. untuk kes aku, dia paksa bagi makan banyak walaupun aku memang makan banyak. dia nak tunggu kain baju aku sume tak muat dulu ke baru dia nak catu makanan aku pulak?? :|

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea