Saturday, May 21, 2011

misteri konvo

Posted by nikct at 5/21/2011 03:22:00 AM
hah. lupa nak cerita. haritu lepas istiadat konvo kat dewan tu tamat, aku cepat-cepat heret mak bapak aku pegi amek gambar kat air terjun depan canseleri nu. tempat wajib la kiranya kalo budak uitm konvo. orang lain terbenyit-benyit amek gambar kat dewan, so ini la peluang nye. takde la berebut tempat / giliran untuk amek gambar ngan diorang ni.

so pegi la aku ngan chek dan wan. chek dah lapo gile. maka dimakannya dulu nasik yang dia dah siap tapau. aku ngan wan terus ke air terjun tu la nak posing mosing maut tak maut bagai la kiranya.

tibe-tibe,

masa wan tengah sebok amek gambar aku (ye la takde sape lagi yg ada, wan je la assistant photog yang bole aku harapkan untuk amek gambar), ade sorang brader ni datang dari seberang jalan. brader ni bawak kete kancil, dia park kat tepi jalan kat seberang, dan menyeberang jalan, lalu menuju kat kitorang.

"nak saya tolong ambik gambar? kalau saya pun, saya mesti nak ambik gambar dengan ayah saya bila grad camni"

aku pun tak banyak cerita, bagi je lah kat mamat tu kamera. dia amek sekeping dua, pastu...

"ok, tahniah pakcik. insyaAllah semuanya akan berjalan lancar. doa banyak-banyak ye pakcik. tahniah dik"

pastu dia blah. meninggalkan aku dgn wan terpinga-pinga.

"dia datang sini semata-mata nak ambik gambar kita je ke wan??"

"ye kot"

antara anggapan yang terpakai dalam perkara ini ialah :

1. wan mirip kepada bapak dia,
2. dia pernah stadi dulu, tapi tak sempat nak konvo dgn bapak dia,
3. dulu dia jahat, dia tak stadi, tak dengar cakap bapak dia, bila bapak dah takde, baru insaf,
4. dia memang baik hati, kesian kat wan yang dah tua tu yg tolong ambik gambar utk anak dia yang over excited konvo ni (biarpun konvo kali yang ke-TIGA).

tapi brader tu sangat la misteri. hmm
inilah gambarnye..

1 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea