Wednesday, June 23, 2010

ape kau nak kesah?

Posted by nikct at 6/23/2010 10:04:00 AM
ade seorang manusia ni, ade satu penyakit. mari saye bagi 1 situasi yg saye selalu alami.

Situasi 1 (bila ambik sepinggan penuh) : "oi nik, banyak nye ko ambek makanan?"

Situasi 2 (bila tak makan sbb dah kenyang, biasanya) : "ai nik, tak makan? diet ke? *sambil berwajah sinikal*

Situasi 3 (bila ambik sikit drp biasa, bkn la sikit sesuap dua, 10 suap jugak la) : "ai nik, sikit nye ko makan? jage badan ek?" *sambil berwajah sinikal, lagi*

kesimpulannya : aku perlu makan banyak, sikit or tak makan langsung?

ye saye berbadan besar..
ye saye tak secantik awak..
ye saye buruk perangai makan banyak..
ye saye hina bila tak makan or makan sikit..

tapi..

ape kau nak kesah? perut aku. kalau kau nak diet, diet lah! ape ku kesah? at least aku tak bazir mknn yg aku amek. aku habiskan. aku sederhana je orgnya. bukan kaya raya nak di buang2 makanan tu. aku sayang makanan. aku bersyukur tuhan bagi aku kehidupan dan deria rasa utk menikmati makanan. aku adik beradik dididik secara tak langsung utk habiskan ape yg kami ambik utk makan. maka, aku kesiankan kau yang tak diberi sepenuh didikan sedemikian.

lagipun, tgk gaya hidup jugak. kalau tak makan, tak eksesais, takde maknanye jugak!

p/s : mak aku kata, rugi la hidup kalau berkiblatkan kecantikan je, nak jaga badan je. bila mati nanti menyesal.

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea