Sunday, June 6, 2010

lega~~~~~

Posted by nikct at 6/06/2010 05:25:00 PM
tadi aku hampir kehilangan antara benda paling berharga dalam hidup aku. fuhh. dah la incik sailor baru je keluar port hari ni. then benda tu pulak nak hilang.

aku tengah siap2 nak gi kenduri kawen, musim kawen kan skang. bila dah siap, baru aku perasan cincin aku hilang. damn! itu cincin bukan sembarang bai, cincin tu penuh nostalgia, memori, kenangan dan bagai lagi. hati aku dah bagai dilanda tsunami dah. macam2 aku pikir. antaranya :

  1. camne aku nak bagitau dia ni?
  2. kalau aku bagitau benda alah ni ilang, dia boleh terima ke?
  3. ape aku perlu buat?
  4. perlu ke aku bagitau dia?
  5. is it okei with him if I tell him now, means while he is sailing?

bad idea kan? so aku kena berusaha cari dulu, walaupun tadi dah cari. kat tempat2 biasa aku letak, atas fon, meja aksesori, atas katil. damn, takde. camne nih... mana lagi aku letak selain dari tempat2 tu..

mak aku pulak dah menyeru2 nak pegi makan kenduri. takpe la aku pegi kenduri dulu.

masa makan kenduri aku terpikir, kejap lagi mak ayah aku nak ajak pegi Seremban 2 pulak. hati dah makin lama makin tak sedap. camne ni.....

lepas makan, aku cakap kat mak aku aku nak balik umah nak tukar baju sebelum pegi Seremban 2. naasib baik dia kata dia pun nak balik, sbb nak pegi toilet haha mak aku nih...

sampai rumah memang aku selongkar abes la, angkat laptop, karpet, tilam dan segala bagai yang agak2 aku boleh angkat, aku angkat je.. takde lagi..

mak aku dah panggil2 lagi. adoi, cincin tak jumpe lagi. camne nih. aku tak tenang la nak keluar camni.. adoi... takpe la, aku cincai2 siap, terus keluar balik, nak pegi seremban 2 pulak.

on the way ke Seremban 2, aku tak renti2 pikirkan menda alah tu. ishh..mati la aku camni. nak buat camne ni. memang sumpah aku langsung tak ingat mana aku letak, tapi mmg selalunya atas fon, atas katil or atas meja, tak pun laptop. tapi semua aku dah angkat, takde. mana cincin ni? heran aku..

tibe2 teringat balik,

tadi sebelum keluar..
aku tengah main fesbuk..
pastu mak aku panggil2..
aku off laptop..
lepas off, aku tutup laptop aku..
masa tutup, aku rase laptop aku macam tak bape tutup..
so aku tekan lagi skali bagi dia betul2 tutup..

pastu aku terpikir, agak2 nye cincin aku dalam laptop tu kot, sbb tu dia macam tak bape nak tutup.. oke, aku macam lebih positif cincin aku ade kat situ, sbb dah aku cari2 kat tempat lain memang takde. kat mana lagi kalau bukan dalam laptop tu? kan.. masa angkat laptop tu mesti la tak nampak pape sebab aku angkat untuk cari cincin kat bawah laptop, bukan kat dalam dia. yes, aku yakin dan pasti, cincin aku ada dalam tu. balik nanti aku nak bukak itu laptop.

sampai je rumah, bukak lampu, try bukak laptop. semacam sikit, tak se'smooth' pembukaan laptop macam sebelum2 ni. sah, ko mmmg ada kat dalam ni kan cincin. bukak2... ALHAMDULILLAH~~~~ fuhhhhh lega mak nyah! :D

sori ek incik sailor? saye akan cuba tak cuai dah pasni hehehehehe ^^

2 comments:

awin hashim said...

gile!! hahah..naseb baek jmpa..fuhh

nikki said...

haha..aku nak nanges da weh!adoiyai,cuak nak mati..seb bek die okei hehe

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea