Monday, November 8, 2010

"what IF..."

Posted by nikct at 11/08/2010 11:29:00 PM
manusia suka dengan perkataan, "kalau la..."

contoh :
  1. "kalau aku beli nasik, tak la kebulur cam skang ni.."
  2. "kalau aku naik kete, tak la tersepak batu ni.."
  3. "kalau aku pakai helmet, tak la pecah kepala aku ni.."
  4. "kalau itu jalan yg aku pilih, tak la aku nyesal sampai ke hari ni.."
  5. "kalau aku dengar cakap mak, tak la jadi gini.."

manusia suka cakap pasal "kalau". kalau tak cakap pasal "kalau", bole tak? follow the flow. sebab hati manusia ni macam bumi jugak, bole berubah secara berkala (pandai2 je haha). manusia berubah bergantung pada persekitaran dia. jika persekitaran cenderungkan seseorang ke arah suatu yang mustahil, kita tak boleh nak nafikan lagi. dan sila persetankan mulut-mulut jahat, oke?

beres.


*pesanan untuk diri sendiri*

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea