Saturday, March 26, 2011

entah la?

Posted by nikct at 3/26/2011 09:31:00 AM
kemungkinan akan ada perubahan besar yg akan berlaku dalam kerjaya. sedihnya, ia bukannya apa-apa mengenai pengesahan dalam jawatan, tetapi lebih kepada.. persekitaran.

perasaan? inilah yang saye nanti-nantikan! nak merasa sendiri pengalaman tu. tapi, kemungkinan berlaku, kemungkinan tak sama banyak. banyak faktor yg mempengaruhi.

dan jugak, family. tapi tak boleh nak expect la sampai mati aku keje kat sini. keje gomen pulak tu, mesti ada naik turunnya, pasang surutnya. bagi aku yg takde kuku, takde taring ni, hanya perlu menurut perintah je la. harap-harap family faham. lagipun, memang ini yang aku sangat-sangat nak. bukan apa, masa kat universiti aku macam survival la jugak. boleh duduk hostel. tapi bila kerja, keadaan jadi macam time skola rendah balik. mungkin sebab aku tinggal dengan mereka, aku anak bongsu, the one and only girl pulak tu, so mereka manjakan aku. memang tu yang mak bapak selalu buat kat anak-anak, nak pulak anak yg sama level dengan aku ni.

tapi, sejujurnya aku kata, aku suka life kat uni aku. bukan nak kata aku terlalu enjoy menikmati kebebasan tu. tapi, aku suka bila aku boleh buat sendiri. suka gile ok! rasa berdikari sangat.

sekarang masuk fasa kerja pulak, aku harap mereka faham.

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea