Tuesday, March 1, 2011

penantian :)

Posted by nikct at 3/01/2011 08:33:00 PM
kadang-kadang menantikan benda yang tak pasti ni sangat la menyiksakan.
boleh jadikan kita seorang yg sangat senang hilang fokus.
boleh jadikan hati ni berkecamuk.
rasa macam...

"Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi.
Sepi dan sendiri aku benci
Aku ingin bingar, aku mau di pasar
Bosan aku dengan penat,
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai,
biar mengaduh sampai gaduh,
Ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang di tembok keraton putih,
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya, biar terdera??
Atau aku harus lari ke hutan belok ke pantai?"

hah rasa macam puisi si Dian ni lah gamaknye!
dalam kepahitan ade kemanisan la katenye.
ye la, bila dah jauh ni la kita nak hargai orang tu.
next time jumpa, nak gaduh pun tak sempat sebab banyak lg benda best nak share sama-sama.

inilah kemanisan suatu penantian.
hati kena sabar la tapi. hehe :)

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea