Thursday, March 1, 2012

guest book

Posted by nikct at 3/01/2012 09:45:00 PM

*gamba xbape elok sbb guna kamera xpro


ohh rasanya dulu dah bagitau yg aku bikin guest book kat serdang, dekat ngan UPM. x ingat nama kedai, sori. hasilnya, seperti di atas pada kos yg sangat lah murah banding ngan guest book yg dijual. dan ianya customized, so lebih spesel la kan. sampai ke harini kalo selak2 guest book ni saye akan senyum sampai telinga membaca corat coret para tetamu hehe tp saye ni pemalu (lah sangattt) so utk guest book saye ni saye hanya letak gambo lengan jek hahaha


kaklong (kakak incik sailor) nak kawen cuti skola nih. being preggy, dan duduk jauh pulak tu, aku hanya mampu bantu dr segi benda2 alah mcm guest book ni je lah. huhu maap kaklong, makayah sume. xbanyak yg saye leh bantu utk kenduri ni. mase kenduri kami haritu sume bg all out tp bila turn kaklong, xdpt tlg ape pon. sori sesangat :'(


berbalik hal guest book ni, since dah penah tempah ngan apek tu, so aku pegi la kedai yg sama. mmg mase aku nak kawen aritu aku dah survey, dia paling murah n dia buat pun ok la.


sampai kat kedai tu, yg jaga kaunter tu nyonya. xtau la anak dia ke, bini dia ke. aku tanya la nak buat book binding, hard cover dengan photo print, depan belakang, bape hengget? dia kata "RM25". ooo. harga ketas dah naik kot aku pikir. "takleh kasi kurang ke?". "tak dapat la". "ok... so nak bagi gambar ni mcm mana? sy simpan dlm memory card ni". dia tunjuk PC kat dalam kedai, so aku pegi la ke PC tu, nak transfer gambo utk dijadikan cover.


PC dia xde memory card punye slot. so aku dah be prepared, aku bawak card reader sendirik. dah cuba kat 3 PC dia sume xdetect lah pulok!!! hohoo camne ni? aku tanya nyonya tu mane CC? dia tunjuk seblah. aku pegi kete, amek pendrive yg digunakan utk simpan lagu dan dimainkan kat USB MP3 player tu. nasib baik ade. phewww.


brader CC dengan baik hati tolong transferkan gambo2 tu kat pendrive. card reader aku prob. cap ayam betoi. huh. lepas dah transfer tu, aku pegi kedai tu balik. tengok2 nyonya dah xde. yg ade apek yg aku deal dulu. kachingggg!!! otak aku geligat berpikir n terus serbu apek tu cepat2.


"kalau nak book binding hard cover, photo print depan belakang, berapa?" apek tu jawab "RM20". cantek!!!! terus aku transfer gambo2 tu ke PC. terus bayar HABIS. siap mintak resit!!! haha mane la tau kan, japgi xmintak resit kang nyonya tu mintak belen lg pulak kang. mane boleeee hahahaha


moral of the story : sabar. setiap yg berlaku ada hikmahnya. setiap kesusahan yg Allah duga kita, insyaAllah Dia bagi kita kesusahan tu utk menyenangkan hati kita jugak.


kesimpulannya : aku puas hati walaupun penat sikit. Alhamdulillah. :)


tak sabar nak balik selama wiken ni, nak tengok kaklong nikah. semoga Allah permudahkan urusan dan perjalanan majlis kaklong. aminnnn :')


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 comments:

shura shushi said...

Dear, u memang TAK ingat eh print dekat mana? Kebetulan i memang tengah mencari kedai untuk print Guestbook :)

Email i kalau teringat (nh_shura@yahoo.com)

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea