Saturday, April 7, 2012

cuak yg dejavu

Posted by nikct at 4/07/2012 11:36:00 PM

drp zaman skolah, sampai masuk u, sampai la dah keje. 1 benda ni memang aku cuak. sangat sangat sangat cuak. apa?


aku cuak PUBLIC SPEAKING / PENGUCAPAN AWAM / PRESENTATION depan CROWD.


kelemahan ni semestinya aku memang takleh nak banteras mahupun diperangi sejak dari azali. aku takut nak menghadap crowd. actually dalam court aku cuak n cungap gak tp better drp public speaking or presentation sbb ko tak perlu hadap crowd (tp gegel2 jugak nak ckp depan judge). kalo ade audience pon, depa duk blkg. satu perkara yg sangat lah benefit bagi aku bila dorang duk belakang, yg mana aku takde mata kat belah belakang, maka aku tak nampak dorang, oleh itu aku tak cuak sgt banding dgn menghadap crowd ni :P


kursus ni kami kena buat public speaking / pengucapan awam. opkos aku pilih nak buat dlm bahsa melayu. nak martabatkan bangsa la katekan (sebenanye xreti nak beromputih ni, lagipun warga international division ada dlm tu. drp kena kutuk english teruk baik aku cakap bahasa ibunda je la. paling2 pon depa kondem sbb aku ckp guna bahasa ibunda yg mana merupakan perkara,asing bg mereka. depa lupa kot nak mak pak depa pon beranak sama2 kat hospital je. bukan kayangan pon.  kentut sama busuk jugak haha)


aku pilih tajuk selamat memandangkan penilai bgtau, boleh cakap pasal apa saja dlm 5 minit. peghh 5 minit bg aku mcm 5 jam ok nak abeskan. huh... so aku pilih tajuk berkenaan mengkasikan, memandulkan binatang. harap2 berjaya meluluskan aku la tajuk ni hahahaha cakap gagap2 gegel2 ade hati nak mengharap hahaha


mcm biasa bila nama kena panggil, kaki naik ke pentas, mula la napas mcm tak cukup, tercungap2 mungkin sebab aku preggy kot (alasan). bila cakap, habis sume poin beterabur, tak ingat sume ada. haih dah pilih bahasa ibunda pun sama jgk ke. alahai...


bila la dapat overcome prob ni...haiyer


Published with Blogger-droid v2.0.2

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea