Tuesday, April 3, 2012

hai lah kasut...

Posted by nikct at 4/03/2012 08:49:00 PM

disebabkan aku kursus, incik sailor pulak balik kampung jumpa family yg tercinta, aku dilarang drive, maka aku duk rumah parents aku. bapak aku dilantik jd supir sementara. walaupun hanya sementara tp dia menjalankan tanggungjawab dia dengan sungguh dedikasi. walau tugas hanya untuk menghantar aku ke tempat kursus, tp pemanduan dia kalah schumi, wa cakap sama lu. kat jalan bersimpang siur mcm ular kena palu pon dia boleh motong. pada usia 69 tahun, ko hado? hahaha


ok disebabkan aku duk rumah parents, aku bekemas ala kadar je la. aku lupa bawak balik kasut. selalunya kasut tu aku pakai bila dah sampai destinasi (court, opis etc) dari dalam kete. so aku lupa nak keluarkan kasut drp kete utk dibawak ke umah parents dan dipakai utk menghadiri kursus.


tp aku bijak jugak. mak aku punya kaki sama besar ngan aku. jgn nak komen apa2 berkenaan perkara ini ok. aku laknat korang 7 keturunan nanti hahaha so aku pun pinjam la kasut mak aku. sebat je yg mana dia bg. asal aku pegi kursus dgn pakai kasut sudeh. bukan slipar jepun ke, slipar jamban ke. kann...


maka aku pun pakai la ke auditorium smlm tu. seharian aku gunakan khidmat kasut mak aku ni sebaiknya. walaupun ianya mengelupas dimamah usia, ah pedulik hape aku. janji aku berkasut.


sampai la dekat pukul 5. kursus dah habis utk harini. aku pon jalan dgn cool la nak turun tangga auditorium yg mcm panggung wayang tu. masa nak langkah turun, rasa mcm xkena je kasut ni. xsempat nak letak kaki kanan yg tgh melangkah turun anak tangga tu, aku rase kaki jd ringan.


tengok-tengok,


tapak kasut belah kanan dah bergolek-golek jatuh. aiyakkk!!! kengkawan aku dah tebahak2 gelak. aku terus amek tapak kasut yg dah tegolek tu n cover dgn blazer cepat2. dengan kepantasan tahap kuasa kuda n keyakinan tinggi tahap dewa langit ke 7 petala cinta yg ada pd diri aku ni, org lain xsedar dgn insiden ni. pheww... lega seyh!!


esok nak pakai kasut ape pulak ni? arrrggghhh!!


Published with Blogger-droid v2.0.2

4 comments:

4zani@olive said...

hahahhaaa....
glak terbahak2 ak nik...
klakaa...sadis pon ade.....
jwpn tok soalan ko 2, beli kasut br la nik....;)

nikct said...

hehe harini pegi pakai slipar je hehehehe

4zani@olive said...

boley plak ek??
oo..ibu mengandung...hehehe

nikct said...

hahaha bole je la hehehe

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea