Sunday, January 15, 2012

inilah sayyidul istighfar (penghulu istighfar)

Posted by nikct at 1/15/2012 09:07:00 AM

Ertinya ""Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tidak ada tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau, Engkau telah menjadikanku dan aku adalah hambaMu, dan aku di atas perintah dan perjanjianMU sekadar keupayaanku. Aku berlindung denganMu daripada segala kejahatan yang aku lakukan, Aku mengakui nikmatMU ke atasku dan aku mengaku akan dosaku. Ampunilah dosaku, sesungguhnya tiada yang mengampunkan segala dosa melainkan Engkau"


 " Sayyidul Itighfar, sesiapa yang membacanya dengan penuh keyakinan ketika petang, kemudian dia mati pada malamnya, dia akan dapat masuk syurga.Demikian juga kalau dia membacanya pada waktu pagi " (HR Albukhari)


semoga perkongsian ni membawa manfaat kpd diri sendiri n kwn2 lain. insyaAllah..


peringatan utk diri sendiri : dengan syarat kena amalkan la kan... rajin2 ye nik.. jgn malas2 lg...


Published with Blogger-droid v2.0.2

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea