Friday, January 21, 2011

gangster jalanan.

Posted by nikct at 1/21/2011 04:49:00 PM
semalam otw pegi ke Pahang tu, ada redah sikit jem kat MRR2. jem tu disebabkan mereka-mereka daripada Pandan Indah (kot) nak exit dan join MRR2 ni.

dipendekkan cerita, kereta bapak aku yang aku drive tu berada di lane belah kiri. so, mereka-mereka yang exit daripada Pandan Indah (kot) tu, akan bertemu buku dan ruas dengan mereka-mereka yang se'lane' dengan aku. sesampai kat situ, ada 1 bijik kete satria kaler silver menikam masuk lane aku.

aku geram la, sikit je lagi nak kena tau tak. aku hon dia sepuas hati, tanda marah la dia buat camtu. tayar dah bunyik sreeeeeeeettttttt..... atas jalan tu, takkan nak diam je? aku bagi high beam kat dia jugak. memang geram habis la ni.

tibe-tibe,

dia berhenti kereta dia tengah-tengah jalan tu. gila! sah dia gila!! dia marah-marah, suruh aku langgar kereta dia. apa dia ingat aku segila dia ke? huh.. geram betol la akuh!!!

aku pun masuk lane sebelah kanan, bapak aku bukak tingkap, dan kami (aku, bapak aku & mak aku) semua jerit "takde otak ke??", pastu blah je dengan penuh bergaya. apekehal la aku nak layan orang macam tu? dia ingat dia berenti tengah jalan tu mampu membuat kami tergertak ke? dari layan orang tak betul macam kau tu, baik aku layan gajah, harmoni je rase.

drive pakai otak la. kalau agak-agak tak sempat nak masuk lane tu, jangan la aci tikam je masuk, tengok la jugak orang kat lane tu, kitorang ni kat main lane tau, kau tu nak masuk 'rumah' orang.

p/s bersopanlah di jalan raya, jika kau tak sopan dan buat perangai menggila, nescaya orang akan panggil kau gila.

yes, lepas geram aku akhirnya.

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea