Friday, January 14, 2011

sabar je la sayang... :|

Posted by nikct at 1/14/2011 11:29:00 PM
tadi incik sailor send emel. panjang berjela melampiaskan curahan nasibnya harini dalam perjalanan balik atas bahtera Tenaga 5 tu. kesian dia. dah la duty (macam kena alert dengan alarm 24 jam la) harini. lagi malang, kerja bertimpa-timpa. aku nak detailkan satu-satu keje yang dia buat pun, aku puntung kayu je! (sebab tak paham istilah-istilah kapal nih). so aku baca je la, dan buat-buat paham, lalu cuba secara serius utk memahami dan menghayati apa yang dilaluinya. walaupun aku tak tau ape yg dia cerita tu secara mendalam, tapi aku tau kerja sebagai seorang sailor bukan la mudah dan gah seperti yang diuar-uarkan.

sampai ke tahap makan pun tak sempat. terpaksa makan sambil buat keje. kesian. tu je la yg aku mampu cakap dari jauh ni. kalau ade depan mata boleh la jugak buat muka comel ke, kenyet-kenyet mata ke, hembus-hembus ke, buat cheerleading ke.. tapi apekan daya, di kejauhan ni, aku just bole kata, "sabar je la sayang".

kesian incik sailor saye. semoga dia tabah :'(

0 comments:

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea