Thursday, January 20, 2011

Trilogy of Kuala Gandah, Lanchang, Pahang.

Posted by nikct at 1/20/2011 07:18:00 PM
dalam tempoh 4 bulan, aku dah ke Kuala Gandah ni 3 kali. ye aku tak salah taip. 3 kali ok.

1st, pegi dengan incik sailor.

2nd, pegi dgn incik sailor & family incik sailor (ehem ehem). hee.

dan harini, pegi dengan chek & wan pulak.

kalau rasa nak dekat dengan alam, silalah berkunjung ke tempat ni. free jek!! amek highway pantai timur, exit kat lanchang, then folo sign board Kuala Gandah Elephant Sanctuary (kot hehe). dekat-dekat tempat ni jugak ada 1 tempat "Deerland", macam mini zoo la. masuk RM6 kot, then bole beramah mesra dengan rusa, ular, bear dan beberapa haiwan lagi. kecik je, tapi rasa worth it sangat sebab bole pegi dekat dengan mereka. pekerja pun friendly, dorang akan explain la apa-apa yang berkaitan.



bear ni nama dia Muda, tapi dia dah 12 taun. tak la bape nak muda dah kot? hehe

ni la aktiviti beramah mesra dengan deer tu. ganas tau dorang ni bila nampak makanan. boleh ke tahap memanjat okei!

aku dah lupa apa nama ular ni. tapi syiok dapat pegang dia. sejukk je. hehe



aku prefer pegi Kuala Gandah daripada pegi Zoo Negara. kat Zoo, kau perlu bayar mahal. parking pun kena bayar. tempat panas pulak tu. besar pulak kawasan kau nak kena redah. haiwan nye pulak, jauhhhh di balik dawai besi berelektrik. tak bole nak sentuh pun. kalau boleh sentuh pun, dia tak datang dekat kat kau. sebab, dia dah boring jadi benda display ni dan kena tengok muka-muka manusia yang bagi mereka tak la berapa nak hensem or cun. haha. dah bayar mahal-mahal ni, ape kau dapat? hitam je. haha



so, pegi la Kuala Gandah. aku dah pegi 3 KALI oke. kegembiraan di wajah mereka yang tersayang buat aku puas oke. ahh tacing pulak di sinun.



p/s : oke aku rasa pihak Perhilitan Pahang kena bagi royalti kat aku. aku dah menambahkan perkembangan ekonomi tempatan dengan pegi sendiri tempat ni sebanyak 3 KALI, dan jugak dah buat promosi baek punye ni.

2 comments:

awin h said...

nak pegi jugak..nak..nak!

nikct said...

pegi la awin, besttt..tp tmpat ni tceruk sket, mmg back to nature habis la..hehe

Post a Comment

 

when the sailor is away Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea